Banque-outils pour l'évaluation Académie de Strasbourg

Anglais

Vie quotidienne


Script Test Corrigé Type doc. Thématique Stratégie
E.A2.2
-    Can I go out to play?
-    It’s raining!

Who is talking?     
A   two adults.
B   mother and daughter.
C  father and son.
D  two children


    
B    mother and daughter.

Dialogue Vie quotidienne  Repérer des indices sonores

Déduire un sentiment à partir d’une intonation

E.A2.14
A: Can I take your orders, please?

B : I'm going to have some orange juice and  my friend here would like a glass of fresh water, please.

A: That's alright. Anything to eat ?

B: no, thank you .

A: That'll be one pound eighty, then please. ….. Thank you

Cette conversation a pour cadre:
A   une cantine scolaire;
B   un restaurant;
C   une maison privée;
D   un bureau.



 B   un restaurant

Dialogue Vie quotidienne  Repérer un champ lexical

Repérer des éléments pertinents

Déduire une situation à partir d’un schéma intonatif

E.A2.17
Tonight, at 8:00, on BBC1, "Play it again", a funny programme with celebrities learning to play a musical instrument.
At 8:00, on ITV1, "Transamerica", a comedy drama starring Oscar-nominated Felicity Huffman.
At 9:00, on BBC 2, "The Trap - What happened to Our Dreams of Freedom", tonight's film.
And at 10:00 on BBC 1, the latest News….."(fade)

Vous venez d'entendre :
 A   les titres des programmes télévisés de la soirée;
 B   les grands titres du journal télévisé;
 C   la lecture de l'agenda d'une personne très occupée;
 D   la liste des acteurs nominés aux Oscars.

:

 A   les titres des programmes télévisés de la soirée;

Programme TV Vie quotidienne  Repérer un champ lexical

Repérer des éléments pertinents

E.A2.19
A:   Ten pounds for that? You must be joking! Haven’t you got anything cheaper?

B:   Cheaper than this? Only that blue sweater. It costs five pounds.

A:   That’s exactly what I’m looking for. Why didn’t you show it to me before?

B:   But I did! It was the first thing you saw!

La scène se passe
 A   à la banque
 B   dans un magasin
 C   chez l’opticien
D   au restaurant.


 B   dans un magasin

Dialogue Vie quotidienne   Repérer un champ lexical

Repérer des éléments
pertinents

Déduire

E.A2.21
L = Laura; F = Frank

F - Laura, what are you doing?

L – Well, Frank, are you ready? Shall we go?

F – Go where?

L – We’re going to Helen’s for the weekend.

F – To Helen’s???

L – Oh no! You’re too much Frank! You know she’s invited us to her wedding ceremony at the Town Hall.

Le week-end prochain,  rendez-vous est donné chez


A Frank

 B Helen

 C Laura

 D Wendy





 B Helen

Dialogue Vie quotidienne   Repérer des éléments pertinents (personnages)

 Déduire

 Discriminer des sons proches

E.A2.23
“Come closer, I want to tell you a secret, but you must promise you’re not going to repeat it to anyone!” Entourez la lettre de l’image qui correspond à la phrase que vous allez entendre


Bonne réponse : C Monologue Vie quotidienne  Repérer des indices visuels

 Reconstruire le sens à partir d’indices sonores

E.A2.24
Entourez la lettre correspondant à la phrase dans laquelle il est question d’un oiseau !

Phrase 1: Have a look at the lovely polar bear on the ice floe over there!

Phrase 2: When Granddad was in his seventies, he used to grow a long white beard.

Phrase 3: The early bird catches the worm.

Phrase 4: Let’s have another pint of that  beer of yours, shall we?

A   Phrase 1.

B   Phrase 2.

C   Phrase 3.

D   Phrase 4.

C   Phrase 3. Monologue Vie quotidienne  Discriminer des sons proches

Reconstruire le sens à partir d’indices

E.A2.26
Daughter: Mummy, can I have dinner in my bedroom because I’ve got lots of homework to do?

Mother: No, Jessica, you can’t. We must have dinner all together and no one is allowed to leave the table before it’s over.

Daughter: But we are not at the table. Look! We are sitting on the sofa and watching television at the same time!

Quelle phrase est correcte ?

 A   Jessica ne veut pas faire ses devoirs.

B   Jessica veut faire ses devoirs.

 C  La mère veut que Jessica éteigne la télévision

 D   La mère veut que Jessica mange dans sa chambre.


B   Jessica veut faire ses devoirs.

Dialogue Vie quotidienne  Repérer des éléments pertinents

Relier

Déduire

E.A2.30
Jane:

Oh, I'm tired and fed up with all the chores! Washing, hoovering, cleaning the house, doing the shopping, making the beds… I'm really fed up! Setting the table, clearing the table, emptying the dishwasher, taking the dustbin out, cooking again and again! It's over! I'm fed up! I'm not a robot!

Quelle activé est mentionnée:

 A    acheter un lit

 B    acheter une table

 C    faire la cuisine

 D    faire le jardin


C    faire la cuisine

Monologue Vie quotidienne    Repérer un champ lexical

Trier  

 Relier 

Déduire
E.A2.31
- So what do you want to watch on TV tonight?

  - Well, what's on?

- Well, there's a reality show on at 7 o'clock on channel 5.

  - No, you know I don't like reality shows, I mean they usually show people doing crazy things, like you know eating live fish or  swimming in a pool full of snakes, I don't give in to that.

- OK. Well, how about watching a documentary on the life of panda bears in the wild?

- Personally I'd rather watch something with a little more action and suspense.


Les deux personnages veulent

 A    aller au cinéma

 B    participer à une émission de télé

 C    réaliser un documentaire

 D    regarder la télé

D    regarder la télé Dialogue Vie quotidienne    Repérer un champ lexical

Trier  

 Relier 

Déduire
E.A2.32
- So what do you want to watch on TV tonight?

  - Well, what's on?

- Well, there's a reality show on at 7 o'clock on channel 5.

  - No, you know I don't like reality shows, I mean they usually show people doing crazy things, like you know eating live fish or  swimming in a pool full of snakes, I don't give in to that.

- OK. Well, how about watching a documentary on the life of panda bears in the wild?

- Personally I'd rather watch something with a little more action and suspense.



Quel type de programme n'est pas mentionné:

 A    les documentaires

 B    les émissions de  télé réalité

 C    les films d'action

 D    les informations

  D    les informations Dialogue Vie quotidienne   Repérer un champ lexical

Trier  

 Relier 

Déduire