Banque-outils pour l'évaluation Académie de Strasbourg
Anglais |
||
Sports |
Script | Test | Corrigé | Type doc. | Thématique | Stratégie | |
---|---|---|---|---|---|---|
E.A2.36 |
Woman
1: Let’s start with some simple exercises!
Run, run, run… Jump now! Stretch up your arms! Come on! Be quick! Woman 2: Phew! I’m tired and this is only my first lesson! Woman 1: You want to lose weight, don’t you? Woman 2: Yes, that’s what my doctor said but… |
La scène se passe A chez la diététicienne B chez le médecin C dans une salle de classe D dans une salle de sport |
D dans une salle de sport | Dialogue | Sports | - Repérer un champ lexical - repérer des éléments pertinents - déduire - repérer et déduire à partir d'indices sonores |
E.A2.39 |
Here is the four o’clock news! Five minutes after the start of the Grand Prix at Brands Hatch this afternoon, two cars were involved in a serious accident at Hawthorn Bend. The race was stopped for ten minutes… |
Dans ce bulletin d’informations, il est question A d’un accident de motos B d’un accident de voitures C d’une course à pied D d’une course de chevaux. |
B d’un accident de voitures | Annonce radio | Sports | - Repérer un champ lexical - repérer des éléments pertinents - déduire |